Dags igen för morgonkaffe på Kungsbron!

Under vecka 39 och 40 bjuder Smiling Faces återigen förbipasserande på klimatkompenserat kaffe utanför Kungsbron 19 i centrala Stockholm, en mycket uppskattad aktivitet som nu kommit att bli en återkommande tradition. Kaffet serveras från den egna kaffebaren vid Smiling Faces entré, och det bjuds på alltifrån rejäl syditaliensk espresso till len caffé latte. Varje morgon är det en ny kaffeböna som serveras. Dessutom är kaffet klimatkompenserat – hela vägen från böna till kopp.
Smiling Faces klimatkompenserar sedan drygt två år hela sin verksamhet, och serverar därmed en helt klimatkompenserad kopp kaffe till sina kunder. Det är inte bara kaffet eller energiförbrukningen som klimatkompenseras utan också hela kaffemaskinen, muggen, mjölken, sockret, träskeden, transporten och den bakomliggande verksamheten.
Genom att klimatkompensera sin verksamhet vill Smiling Faces öka medvetenheten om utsläpp av växthusgaser samt uppmärksamma klimatfrågan, något som man hoppas att kaffebjudningen kan vara med och bidra till.

- Smiling Faces ska ligga i framkant vad gäller miljö- och klimathänsyn. Genom kaffebaren får vi möjlighet att visa upp Smiling Faces som branschens miljösmarta alternativ, samtidigt som vi får tillfälle att bjuda alla förbipasserande på en riktigt god morgonkaffe, säger Patrik Tysell, VD på Smiling Faces.

Kaffebjudningen pågår 23 september – 4 oktober (vardagar) mellan kl 7.30 - 9.00.
Smiling Faces önskar alla varmt välkomna förbi på en kopp klimatkompenserat kaffe!