Foto Marcus Johnson

Sodexo i Almedalen 2016

Under Almedalsveckan kommer Sodexo att representeras av några av våra medarbetare som kommer att delta och lyssna på diskussioner i för oss angelägna ämnen. Vår VD Azita Shariati kommer bland annat att diskutera hållbarhetsfrågor, mångfald och integration. Hon kommer även att medverka i radioprogrammet Jalla Almedalen den 5 juli.

Magnus Löfsjögård som är ansvarig för digital innovation inom Sodexo Norden medverkar i vårt och Veckans Affärers seminarium om digitaliseringens påverkan på välfärdsbygget. I diskussionen medverkar även Azita Shariati, Jan Gulliksen, ordförande i regeringens digitaliseringskommission, professor och skolchef, KTH och Darja Isaksson, grundare, inUse & Ziggy Creative Colony.

Välkommen att besöka de seminarier där vi medverkar:

Är hållbar välfärd förenat med fortsatt tillväxt?

• Måndagen den 4 juli, kl 10:45-11:30

Matchning och kompetens för 2020-talet - varför är det så svårt att pricka rätt?

• Måndagen den 4 juli, kl 13:15-14:30

Integration i praktiken - tjänsteföretagens potential som integrations- och jobbmaskin

• Måndagen den 4 juli, kl 15:30 – 16:30

Hur skapar vi instegsjobb i välfärden?

• Tisdagen den 5 juli, kl 11:30-12:00

Så påverkar digitaliseringen välfärdsbygget

• Onsdagen den 6 juli, kl 15:30-16:30

Radioprogrammet Jalla Almedalen spelas in under tisdag förmiddag och sänds i Al Kompis radiokanal http://radioalkompis.se/, Stockholm närradio och på Lernias hemsida www.lernia.se/jallaalmedalen. Det går även att ladda ner från Soundcloud.

Quality of Life Services

Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 55 länder och våra 412 000 medarbetare servar 100 miljoner människor varje dag.

Sodexokoncernen utmärker sig för sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster och lösningar för medarbetarförmåner. Vi levererar kvalitativa och flexibla matupplevelser, skapar attraktiva och inkluderande arbetsplatser, hanterar och underhåller infrastruktur på ett säkert och miljövänligt sätt, erbjuder personligt anpassat stöd till patienter och studenter, samt skapar program som stärker engagemanget hos medarbetare.

Ända sedan dag ett, har Sodexo fokuserat på den konkreta vardagen genom sina tjänster, för att bidra till en positiv ekonomisk, social och miljömässig inverkan över tid. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.