Azita Shariati vald till Årets direktör

Tidningen Veckans Affärer har utsett Service Managementbolaget Sodexos VD Azita Shariati till Årets direktör 2016. Hon får priset för ett framgångsrikt år med flera fina utmärkelser inom ledarskap och mångfald.

Vid Veckans Affärers gala förra året utsågs Azita Shariati till Näringslivets mäktigaste kvinna. I år går den titeln till Mia Brunell Livfors, VD på Axel Johnson AB.

Azita Shariati får priset som Årets direktör 2016 med motiveringen:
”Hon har utsetts till Sveriges bästa chef, nominerats till ”European Diversity Awards”, hamnat i toppen av ”Top 20 Women in Business in Northern Europe” och för ett år sedan blev hon av Veckans Affärer utsedd till Näringslivets mäktigaste kvinna 2015.”

- Jag har haft ett fantastiskt år och känner mig mycket hedrad. Utmärkelserna är så mycket mer än en titel. De väcker nyfikenhet och öppnar dörrar till spännande samtal och sammanhang, säger Azita Shariati, VD Sodexo AB.

Veckans Affärer har bevakat jämställdhet inom näringslivet i 18 år. Varje år görs en kartläggning av näringslivets mäktigaste kvinnor.

Azita Shariati, VD Sodexo Sverige
E-post: azita.shariati@sodexo.com