De kan få nyinstiftat mångfaldspris

De kan få nyinstiftat mångfaldspris

Anna Serner, vd Svenska filminstitutet, Annika Wiklund, senior vice president Vattenfall och Dimitris Gioulekas, vd Knightec är nominerade till nyinstiftat mångfaldspris. Bakom priset står Sodexo och tidningen Chef. ”Årets Mångfaldschef” delas ut på Chefgalan på Grand Hotel i Stockholm den 9 mars.

De nominerade har på olika sätt arbetat aktivt och strategiskt med mångfaldsfrågor, och på så sätt bidragit till organisationens mål eller lönsamhet.

”Det är glädjande att vi redan första året har tre mycket starka kandidater till priset. De har alla ifrågasatt och brutit normer för att hitta nya vägar framåt. Det handlar om att hitta den bästa kompentens, utvecklas i takt med sin tid och stärka konkurrensen", säger Azita Shariati, vd Sodexo.

Här kan du läsa mer om priset och juryns motiveringar.

Jury ”Årets mångfaldschef”:

• Håkan Nyberg, vd Nordnet, ordförande
  • Amanda Lundeteg, vd Allbright
  • Seher Yilmaz, ordförande Rättviseförmedlingen
  • Raymond Mankowitz, Senior Director Communications & Public Affairs, Svenska McDonald's AB
  • Saud Ali, "Årets supertalang"
  • Anas Hsissen, vd Flexibla Människor Bemanning
  • Azita Shariati, vd Sodexo/Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör Sodexo