Förstaklassig lunchrestaurang ska locka gäster i ny miljöanpassad kontorsbyggnad vid Ullevi

I januari 2013 slår serviceleverantören Sodexo upp dörrarna för den restaurang som kommer att utgöra hjärtat i den 16 våningar höga kontorsbyggnaden på Ullevigatan 17-19 i Göteborg. Den nya, miljöanpassade fastigheten ägs av NCC Property Development och man räknar med att den kommer att rymma upp till cirka 1 000 personer.

Sodexo, som är en av hyresgästerna i fastigheten, kommer att driva restaurang, bar, cafélounge och två toppmoderna möteslokaler. God mat med hög kvalitet i en nyskapande restaurangmiljö står i fokus i den nya restaurangen.

NCC har inför upphandlingen tittat på Sodexos befintliga restaurangverksamheter och serviceleverantörens engagemang och passionen för mat blev avgörande.

”Vi lägger stor vikt på bra service i fastigheten och känner att med Sodexo som part i detta kommer vi kunna erbjuda våra kontorshyresgäster i huset och företagen i området just det”, säger Manne Aronsson, Regionchef Väst NCC Property Development.

”Att erbjuda hyresgästerna olika servicetjänster som förhöjer kvaliteten i vardagen i en kontorsbyggnad som denna, är en del av vårt koncept för Business Parks. Vi ser fram emot att restaurangen blir ett nav i fastigheten”, säger Azita Shariati, Vice VD Sodexo.

Om Sodexo:
Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Besök oss gärna på www.sodexo.se

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.

Quality of Life Services

Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster som förbättrar livskvaliteten, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 56 länder och servar 100 miljoner människor varje dag, genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services.

Vi erbjuder våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management; allt ifrån tjänster och program som främjar medarbetarnas engagemang i lösningar som förenklar och optimerar deras rörlighet och hantering av kostnader till hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster.

Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 412 000 medarbetare över hela världen.