PC22MR-3, en tuff mingrävmaskin från Komatsu

Liten minigrävmaskin med stor kapacitet

PC22MR-3 kompletterar Komatsus MR-3 minigrävmaskinserie och har en arbetsvikt på 2250 till 2550 kg. Maskinen är konstruerad med kort överhäng och tillåter arbete inom begränsade utrymmen. Det innebär alltså, att man inte behöver oroa sig över att motvikten skall stöta mot något under arbetet. Motorn är en 3-cylindrig Komatsu 3D76E och uppfyller utsläppskraven enligt Steg IIIA. Det gjutna X-formade underchassit har rundade former vilket garanterar hög hållbarhet samtidigt som det är lätt att rengöra.

Trots sin kompakta storlek, ger PC22MR-3 samma höga komfort som övriga maskiner i Komatsus MR-3 serie. Den rymliga förarhytten har utformats med tanke på detaljer och ger en bekväm och tyst arbetsmiljö. Särskilt fokus lades på förarmiljön, med en ny instrumentpanel, ergonomiska och distinkta PPC-reglage, låg ljudnivå och maximal uppsikt över maskinens arbetsområde. PC22MR-3 kan som tillval utrustas med säkerhetsventiler för bom, sticka och schaktblad samt ett överbelastningsalarm.

Komatsu konstruerade PC22MR-3 för att vara lättservad, vilket innebär att alla servicepunkter är lättåtkomliga under huvarna. Om hytten behöver tiltas, för att komma åt vissa komponenter, kan detta utföras av en enda person. Exklusiva tekniska lösningar betyder 500 h serviceintervall på de flesta detaljer, så som smörjning och byte av motorolja.

KOMTRAXTM är standardutrustning. Maskindata överförs enkelt via internet och ger ägare och maskinlogistikansvariga möjlighet att se maskinens nuvarande position, driftstatus och servicebehov.

Välkommen att besöka Söderberg & Haak, Komatsus svenska generalagent, på Svenska Maskinmässan.

För ytterligare information om Komatsu’s PC22MR-3 minigrävmaskin, kontakta din lokala Komatsu återförsäljare.

• Entreprenadfrågor, maskiner

Söderberg & Haak är Sveriges ledande privata aktör inom maskinhandel för lantbruk, industri och entreprenad. Vi finns representerade på både egna anläggningar och hos privata återförsäljare på ca 40 platser i landet, från Kiruna i norr till Ystad i söder.

Vi marknadsför ledande varumärken som Komatsu, Deutz-Fahr, Krone, Amazone, Dal-Bo och Geringhoff.