Jörgen Persson utsedd till ny VD för Softhouse i Karlskrona och Karlshamn

Jörgen Persson kliver in i rollen som VD för Softhouse i Karlshamn och Karlskrona. Softhouse sysselsätter ca 300 medarbetare på sina åtta olika kontor där man arbetar med digital transformation och mjukvaruutveckling. Jörgen har jobbat på Softhouse i drygt 6 månader och tar nu alltså över ansvaret för region Sydost.

Jörgen har en bakgrund från flera olika chefsroller på Telenor och har tidigare bla. arbetat med förändringsledning och olika digitaliseringsprojekt.

- Det är med stor glädje jag välkomnar Jörgen som VD för region Sydost med kontor i Karlshamn och Karlskrona. Jörgen har varit hos oss i drygt sex månader och visat sina starka ledaregenskaper och driv och det känns naturligt att han tar klivet in som ny ledare för verksamheten säger Anna Bäcklin, Koncernchef, Softhouse.

Jörgen Persson kommer ursprungligen från Karlshamn och har under många arbetat som ledare på Telenor i Karlskrona och Stockholm. Där har han drivit olika förändrings- och digitaliseringsprojekt inom flera olika verksamhetsområden. Det har alltid varit fokus på förändringsledning för Jörgen. Han har en stor erfarenhet och förståelse från ett bolags olika processer och kommer på ett naturligt sätt att kunna engagera sig inom de verksamhetsområden som Softhouse kunder verkar inom. Jörgen tror på samverkan och det goda partnerskapet både internt och externt och han ser en stor potential i regionen tillsammans med den kompetens och erfarenhet som Softhouse erbjuder

- Det känns fantastiskt kul att kliva in i rollen som VD för region sydost med kontoren Karlskrona och Karlshamn. Vi är i en expansiv fas och söker kontinuerligt nya medarbetare på alla våra kontor. Jag är övertygad om att Softhouse med sin starka kompetens och breda erfarenhet kan skapa ett nära samarbete med olika företag som är verksamma i och runt om i regionen.

- Jag har under mina sex första månader fått en bekräftelse på Softhouse goda rykte med en stark och sund kultur. Att vi verkligen vill leverera värde till våra kunder och att vi bryr oss om och ställer upp för varandra. Detta gör vi samtidigt som vi har höga ambitioner och sunda målsättningar, säger Jörgen Persson, VD för softhouse Sydost.

Jörgen Persson tillträdde sin nya tjänst den 1:a December 2021. Han ersätter tidigare VD Tobias Kummel som lämnar för andra utmaningar utanför Softhouse.

För mer information, kontakta:
    Anna Bäcklin, Koncernchef Softhouse Consulting Sverige AB

anna.backlin@softhouse.se

Jörgen Persson, VD Softhouse Sydost,

jorgen.persson@softhouse.se

• digitala affärer
    • konsultföretag
    • blekinge
    • karlshamn
    • it-bolag
    • karlskrona

• Blekinge

Softhouse utvecklar digitala affärer, mjukvara och människor; mjukvaruutvecklare som kan teknik och digitalisering. Softhouse erbjuder konsulttjänster inom mjukvaruutveckling och digital transformation. Företaget grundades 1996 och var en av de första att introducera Agil metodik i Sverige. Softhouse sysselsätter ca 300 medarbetare fördelat på kontor i Malmö, Karlskrona, Kalmar, Karlshamn, Växjö, Jönköping, Stockholm och Sarajevo.

Softhouse håller regelbundet utbildningar, kurser och event genom Softhouse Akademi där man hittills utbildat över 20 000 scrum masters. Softhouse Invest investerar i företag med stort mjukvarubehov där företaget bidrar med ledning och finansiering. 2021 förvärvade man fullservicebyrån Milou Communication.

Läs mer på softhouse.se