Solidtango livestreamar Rihannas konsert från Berns

Just nu pågår en exklusiv livespelning på Berns, där Rihanna, en av världens just nu hetast artister uppträder. Antal platser i lokalen är begränsade men via livesändning på internet bjuds fans från hela världen möjlighet att se sin idol uppträda. Livesändningen streamas av Solidtango "the social fan tv plattform".

- Intresset kring vår plattform är stort, men att vi redan två veckor efter lansering skulle bli anlitade för att livesända en av världens hetaste artister är otroligt häftigt! säger Johan Lundqvist en av grundarna till Solidtango.

Livesändningen ser du här: http://rihanna.solidtango.com

Om plattformen

Solidtango är en 100% egenutvecklad teknisk plattform som klarar såväl skalning när det gäller lagring och kapacitet som att leverera video och livesändningar till tusentals fans samtidigt. Den 17 november 2011 lanserades en betaversion av plattformen, sedan dess har fler än 100 kunder testat den med stor framgång. Bland kunder finns bl.a. Djurgården Fotboll, Svenska Spel, Nöjesguiden, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.