Unik kortfilm startskottet för social fan-tv plattform

För två år sedan påbörjades utvecklingen av Solidtango "the social fan tv platform" i dag lanserar man version 1.0 med hjälp av en kortfilm.

Hela utvecklingen har man nu lyckats visualisera i en kortfilm. Huvudrollsinnehavarna i filmen är Mathias Stjernström, Tim Palander, Jesper Röjestål och Christian Clifford.

Videon är producerad av Jesper Röjestål och Tim Palander, Tim har även komponerat musiken. Blommorna i filmen symboliserar alla filer som plattformen innehåller, där varje enskild fil symboliseras av en rund boll i olika färger.

- Att göra en kortfilm som presenterar två års utveckling på det här sättet tror vi oss vara ganska unika med i Sverige säger Johan Lundqvist en av grundarna till Solidtango. Men det är ett bra avslut på en intensiv period av utveckling och ett härligt avstamp inför utvecklingen av nästa version, avslutar Johan.

Kortfilmen som heter Development cycle visualised går att ta del av här:

Eller via den här länken:

Det går också bra att bädda in videon på valfri webbplats, skicka ett mail till Johan Lundqvist, kontaktuppgifter nedan.

Om plattformen

Solidtango är en 100% egenutvecklad teknisk plattform som klarar såväl skalning när det gäller lagring och kapacitet som att leverera video och livesändningar till tusentals fans samtidigt. Den 17 november 2011 lanserades en betaversion av plattformen, sedan dess har fler än 100 kunder testat den med stor framgång. Bland kunder finns bl.a. Djurgården Fotboll, Svenska Spel, Nöjesguiden, Universal, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.

Hemsida: http://www.solidtango.com