Svårt att höra vad som sägs? Vi finns på plats i Almedalen för ökad delaktighet

Svårt att höra vad som sägs? Vi finns på plats i Almedalen för ökad delaktighet

Alla har rätt att vara delaktiga i skolan och på arbetsplatsen – även elever och vuxna med hörselnedsättning eller koncentrationssvårigheter. Tillgänglighet och delaktighet är nyckeln till framgång både i skolan och på arbetet. För personer med hörselnedsättning kan detta vara svårt att uppnå med enbart hörapparater. Det finns anpassade tekniska hjälpmedel som alla har rätt till – för att vi ska ha ett tillgängligt samhälle för alla oavsett funktionsnedsättning.

Vi finns på plats i Almedalen, bland annat för att diskutera hur vi bättre kan hjälpa barn med nedsatt hörsel till en likvärdig undervisning. Alla barn har rätt till samma villkor i skolan. Hjälpmedel kostar självklart pengar, men vad kostar det att låta bli?

Vi har även ett antal hörselprodukter (mikrofon + mottagare) som vi gärna lånar ut till de som behöver extra hjälp att höra vad som sägs på olika föreläsningar och seminarier i Almedalen, t ex om det saknas slinga i lokalen.

Kontakta oss:

Elisabeth Erixon, tel 070-300 96 97