Justin Timberlake och MasterCard ingår nyskapande globalt partnerskap

Justin Timberlake och MasterCard ingår nyskapande globalt partnerskap

Grammy och Emmyvinnaren Justin Timberlake har slagit sig ihop med det globala teknikföretaget inom internationella betalningar, MasterCard, för ett två år långt nyskapande samarbete med fokus på att ge MasterCard kortinnehavare och Timberlake fans världen över oförglömliga upplevelser.

För att lansera partnerskapet erbjuder Timberlake och MasterCard en exklusiv möjlighet att se JustinTimberlake live i NY på the Roseland Ballroom den 5 maj. Eventet är tillgängligt enbart för kortinnehavare av MasterCard och genom att registrera sig på Priceless New York får man mer info om när biljetterna släpps.

“I’m thrilled to be part of a collaboration that offers me the opportunity to connect and engage with fans and bring them closer to the music” säger Timberlake.  “MasterCard is a respected global brand and I look forward to working with them to bring something truly unique to their cardholders.”

Partnerskapet mellan MasterCard och Timberlake förenar expertis runt handel och events med musik och underhållning för fans och kortinnehavare. Timberlakes senaste soloalbum “The 20/20 Experience” är redan certifierad dubbel platina i USA och  en enorm framgång som toppat iTunes i närmare 90 länder. Albumet har även slagit rekord som det snabbaste säljande i iTunes historia.

“When people think about access to music and entertainment, we want them to think of MasterCard,” säger Alfredo Gangotena, Chief Marketing Officer, MasterCard. “We’ve had a role in this space for some time but are now looking to really put a stake in the ground and we’re doing so by tapping into one of the most prominent global entertainment and business minds, Justin Timberlake. We’ve got some amazing things up our sleeves and know that cardholders and fans will be thrilled.”

MasterCard’s Priceless Cities program erbjuder kortinnehavare tillgång till handplockade upplevelser i städer runt om i världen, som konserter, restauranger, museum, sportevents och teater. Priceless Cities programmet finns för närvarande i 15 städer, bland annat New York, Chicago, Paris, London och Buenos Aires.