Larz-Kristerz hyllar den motorburna ungdomen med nya singeln “En riktig Volvo EPA”

Idag kommer det ny, efterlängtad musik från Larz-Kristerz; den oemotståndliga singeln “En riktig Volvo EPA”, som är bandets hyllning till vår unika EPA-kultur.

LYSSNA HÄR

”Det känns kul att äntligen släppa lite nytt material, och dessutom i vårat nyupptagna samarbete med Sony Music. Låten ’En riktig Volvo EPA’ är en hyllning till den motorburna ungdomen - det är dieselrök, rostig plåt och romantik i dess renaste form med genuin spelglädje och sväng, i sann Larz-Kristerzanda.”

Singeln är skriven av bandets Trond Korsmoe och Anders Tegnér, produktionen står Chris Antblad för.

Just nu har bandet framgångar med remixen av sin superhit “Det måste gå att dansa till” (DJ Grillvante Remix) och nu väntar en stor sommarturné både i Sverige och Norge. Se alla turnédatum HÄR

“En riktig Volvo EPA” är bandets första släpp av ny musik i år och vi kan se fram emot mer releaser under hösten.

Johanna Boström Stone

Clap Your Hands AB 070-64085 04