Larz-Kristerz släpper "Landsvägsserenader", en EP med musik som det går att dansa till

Sedan i somras har Larz-Kristerz släppt nyskrivet material blandat med härliga remixer av deras största hits och nu har bandet samlat musiken i EP:n “Landsvägsserenader” som är ute nu. Skivan innehåller också en sprillans ny remix; “En riktig Volvo EPA - DJ Grillvante Remix".

“Det känns fint att samla årets låtsläpp till en EP och vi hoppas självklart att våra fans kommer gilla den nya remixen av DJ Grillvante. Vi själva gillar den mycket och tycker att även den går att dansa till, just det som är så viktigt!” hälsar bandet.

LYSSNA HÄR

Larz-Kristerz är bandet som med sitt unika sound och energifyllda framträdanden har gjort dem till en av de mest framstående akterna inom dansbandsvärlden idag. De turnerar i både Sverige och Norge och från och med november hittar vi dem med deras krogshow i Tällberg.

I år är det 15 år sedan Larz-Kristerz, Älvdalens största export sedan Hagström tillverkade gitarrer, vann svenska folkets hjärtan och även den första upplagan av SVTs Dansbandskampen. Bandet bildades våren 2001 som en kärleksfull hyllning till alla dansband under 70-talet och från att i början mestadels ha spelat på privata kalas och bystugefester blev det snart dansbanor, dansrestauranger och ishallar. Under åren har många av deras album sålt platina, de har kammat hem flera Guldklavar och en Grammis och de har varit nominerade till en Grammis flera gånger. Larz-Kristerz har under åren skapat sitt eget sound och de följer inte heller dansbandens oskrivna lagar. Bandet spelar den musik som de själva vill. Den enda regel man förhåller sig till är att ’det måste gå att dansa till’,

Johanna Boström Stone

Clap Your Hands AB 070-64085 04