Larz-Kristerz släpper "Lova mig mera än natten" - en låt som är som gjord att dansa till

Larz-Kristerz är bandet som med sitt unika sound och energifyllda framträdanden har gjort dem till en av de mest framstående akterna inom dansbandsvärlden idag. Just nu fyller de dansgolven på sin sommarturné i Sverige och Norge och idag släpper de sin nya singel “Lova mig mera än natten" – en riktig dansbandsdänga som är som gjord att dansa till! Den skriven av Mikael Karlsson och Chris Antblad, som också står för produktionen

LYSSNA HÄR

“Den nya singeln är vårt andra släpp av ny musik i år, extra roligt är att vi återigen - efter några år på skilda vägar - jobbar med Sony och kanske framförallt Lasse Höglund, som var den person som signade oss efter Dansbandskampen 2008. En person som vi har haft många roliga äventyr och framgångsrika låtar tillsammans med. Så nu ser vi fram emot ännu fler äventyr tillsammans och hoppas att ni kommer tycka lika mycket om ‘Lova mig mera än natten’ som vi gör.” säger bandet.

I år är det 15 år sedan Larz-Kristerz, Älvdalens största export sedan Hagström tillverkade gitarrer, vann svenska folkets hjärtan och även den första upplagan av SVTs Dansbandskampen. Bandet bildades våren 2001 som en kärleksfull hyllning till alla dansband under 70-talet och från att i början mestadels ha spelat på privata kalas och bystugefester blev det snart dansbanor, dansrestauranger och ishallar. Under åren har många av deras album sålt platina, de har kammat hem flera Guldklavar och en Grammis och de har varit nominerade till en Grammis flera gånger. Larz-Kristerz är ett helt unikt band. De har under åren skapat sitt egna sound och de har inte har ett finger i luften för att känna vart vinden blåser. De följer inte heller dansbandens oskrivna lagar. Bandet spelar den musik som de själva vill. Den enda regel man förhåller sig till är att ’det måste gå att dansa till’.

Just nu har bandet framgångar med remixen av deras superhit “Det måste gå att dansa till – DJ Grillvante Remix" och senaste singeln “En riktig Volvo EPA".

Johanna Boström Stone

Clap Your Hands AB 070-64085 04