– Vi är övertygade om att det här ett område som bara kommer att öka i betydelse, säger Per Söderqvist, säkerhetsexpert på Sophos.

Så bygger Sophos modeller för djup maskininlärning

Inom cybersäkerhet pratas det väldigt ofta om maskininlärning och hur det kan bidra till att utveckla ännu bättre säkerhetslösningar. I Madeline Schiappas artikel får läsaren en teknisk introduktion till hur Sophos arbetar med så kallad djupinlärning, det vill säga en avancerad form av maskininlärning där datorsystem själva utvecklar program för att lära sig att lösa problem.

– Sophos arbetar mycket aktivt med maskininlärning. Vi övertygade om att det är ett område som bara kommer att öka i betydelse och som hjälper oss att skapa lösningar som effektivt möter både dagens och morgondagens hot. Den här artikeln ger en utmärkt introduktion till hur olika former av maskininlärning kan bidra till att snabbare upptäcka och neutralisera cyberhot, säger Per Söderqvist, säkerhetsexpert på Sophos.

Ladda ner artikeln»