SOS-Barnbyars vårkampanj: starkt - och kort - budskap

SOS-Barnbyars vårkampanj: starkt - och kort - budskap

SOS-Barnbyar genomför under två veckor i mars en kampanj för att rekrytera fler faddrar. Kampanjen innehåller två olika reklamfilmer, ny radioreklam, banners, printannonser i Dagens Industri, värvningsmail och värvningsfolder för utdelning på stan.

Den ena filmen handlar om en föräldralös flicka som bor i en kåkstad och hur hennes liv förändras när hon kommer till en barnby. Filmen har producerats i Sydafrika och har sänts på TV sedan en tid tillbaka. Den nya filmens och radioreklamens budskap - som lanseras den här veckan - är väldigt kort och filmen finns i tre versioner, 10, 15 och 30 sekunder. Filmerna kommer att gå i kanalerna TV4, TV4+, TV400, TV4 Sport, TV4 Film, TV4 Fakta, TV4 Guld, TV4 Comedy och TV4 Science Fiction. Radioreklamen går i MTG Radios och SBS alla kanaler.

Filmerna finns att se här.

SOS-Barnbyars radiospot finns här.

Samtidigt går vi ut i printannonser i affärspress för att nå beslutsfattare i företag.

SOS-Barnbyar fokuserar alltmer på reklam på webben och har också tagit fram nya banners som går på ett hundratal sajter de närmaste veckorna. Våra banners finns här.

- Vi har tillsammans med Trackster tagit fram en kampanj med ett starkt budskap som vi tror att våra målgrupper barnfamiljer och kvinnor 55+ relaterar starkt till, säger Pia Beijer, marknadschef på SOS-Barnbyar.

- Utmaningen var för oss att hitta ett koncept som tar SOS-Barnbyars verksamhet, som ju bedrivs i hela världen, närmare den svenska vardagen, för att på så sätt nå fram till målgruppen och framförallt beröra den. säger Cia Jonsson, projektledare på Trackster.

Arbetet med SOS-Barnbyar har också resulterat i flera reklampriser det senaste året bl.a. en 50wattare, brons i Guldnyckeln och publikens pris i Bonniers tävling "Nya uppslag".

Arbetsgrupp på Trackster:

Projektledare - Cia Jonsson, AD - Kristina Larsson och Anders Lidell, Copy - Felicia Antonsson och Björn Colliander, Produktionsledare - Frida Hemstad, Original - Jens Carlander och Lotta Karis

TV produktion: Social Club

Radio produktion: Krut

Mediebyrå: Starcom, Joakim Reuszner

SOS-Barnbyar: Fredrik Söderblom och Catharina Nordström

Pia Beijer
Marknadschef SOS-Barnbyar
070 - 612 7113

Cia Jonsson
Projektledare Trackster
0732-01 55 44

SOS-Barnbyar tar hand om övergivna och föräldralösa barn i hela världen. Som fadder hjälper du oss nå ännu fler. Tack för ditt stöd!

Bli fadder i SOS-Barnbyar

Mer information om SOS-Barnbyars verksamhet finns här.