Ski Lodge Engelberg och SOS blir partners

Till vintern 2009/2010 blir det officiellt att hotellet Ski Lodge Engelberg och skidklädmärket Sportswear of Sweden blir partners. Två företag som drivs av skidåkare, men framför allt av passionen till skidåkning.

SOS jobbar efter samma grundtanke som vi gör. För skidåkare, av skidåkare. Det gör oss till en perfekt match. Vi är nya på marknaden, och det känns kul att teama upp med klassiska SOS när de nu gör en nysatsning. Vi är båda i en situation där det är viktigt med samarbetspartners och vi och SOS pratar samma språk, säger Eric Spongberg, en av grundarna till Ski Lodge Engelberg.

Ski Lodge Engelberg kommer att vara ett officiellt SOS‐ hotell, vilket innebär att hotellbesökare kan komma att bo granne med och guidas av SOS olika teamåkare, däribland Sverre Liliequist, samt gemensamma evenemang. Hotellets personal kommer även att bära SOS‐kläder och med det tillhöra en testgrupp som hjälper till med produktveckling och idéer till kommande kollektioner.

‐ Ski Lodge Engelberg och deras personal kommer att bli en fantastisk resurs för oss i vårt arbete att fortsätta utveckla bra skidkläder. De är alla hängivna skidåkare och spenderar en så stor del av året på berget att de kommer utsätta våra kläder för alla tänkbara situationer, säger Mikael Sundström, VD på SOS.

Ski Lodge Engelberg är ett svenskägt hotell i klosterbyn Engelberg, Schweiz. Grundarna är tidigare tävlingsåkare med många säsonger i benen, och vet vad som gör en bra semester i Alperna. Sköna sängar, bra mat och vin och fantastisk service. Och ett riktigt mysigt hotell förstås. (www.skilodgeengelberg.com)

• schweiz
  • svenskhotell
  • för skidåkare av skidåkare
  • ski lodge engelberg
  • ski lodge
  • eric spongberg
  • ski lodge engelberg och sos blir partners
  • hotell

SOS is made for skiers by skiers. SOS stands for Sportswear of Sweden, which describes well what we do. For us skiing is a complete lifestyle and our mission is to create clothing for every situation. Therefore you will find both advanced technical ski wear and casual sports wear within our collection. The company was founded in 1982 and our clothes are offered in 14 countries worldwide.

Simon Tjernström

Presskontakt Head of Marketing & PR PR & Marknad +46-76 866 60 06