SOS ökar försäljningen

Införsäljningen av vinterkollektionen är avslutad och orderresultatet visar att det klassiska skidvarumärket Sportswear of Sweden flyttar fram positionerna.  – Vi gläds åt de positiva siffrorna samtidigt som de medför en optimism för framtiden, säger bolagets VD Mikael Sundström.

Efter avslutad införsäljning av vinterkollektionen summerar SOS att försäljningen ökar 21 procent jämfört med föregående år. Frankrike och Schweiz är de marknader som står för den största ökningen. Även i Sverige är SOS på stark frammarsch och volymerna ökar i de viktigaste butikerna. SOS har även lyckats öppna nya betydelsefulla dörrar i Sverige, både i städerna och i fjällvärlden.

Sedan Mikael Sundström tillträde som VD har SOS arbetat hårt för att komma tillbaka till sina rötter. Att återigen bli ett varumärke för skidåkare, av skidåkare. – SOS är ett av få genuina skidmärken och jag ser stora möjligheter att få det att växa, säger Mikael.

Förorderförsäljningen ligger i linje med bolagets förväntningar. - Vi känner att SOS är inne i en positiv trend och de åtgärder som den nya ledningen initierat under det senaste året har börjat att få effekt. Parallellt med god tillväxt på existerade marknader förs diskussioner med nya marknader. Det finns all anledning att tro att tillväxtmöjligheterna kommer att fortsätta vara bra under åren framöver, avslutar Mikael.

• mikael sundström
  • införsäljning
  • vinterkollektionen
  • sos ökar försäljningen

SOS is made for skiers by skiers. SOS stands for Sportswear of Sweden, which describes well what we do. For us skiing is a complete lifestyle and our mission is to create clothing for every situation. Therefore you will find both advanced technical ski wear and casual sports wear within our collection. The company was founded in 1982 and our clothes are offered in 14 countries worldwide.

Simon Tjernström

Presskontakt Head of Marketing & PR PR & Marknad +46-76 866 60 06