Rånförsök på Sparbanken Nords kontor i Öjebyn

Strax efter kl 10 idag inträffade ett rånförsök på Sparbanken Nords kontor i Öjebyn.
Personen i fråga hade ett pistollikande föremål men avlägsnade sig från platsen utan att fullborda rånet. Ingen person har kommit till skada.
Enligt uppgift är en person gripen.
Kontoret i Öjebyn håller stängt under dagen.

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 47 miljarder kronor och 200 medarbetare är vi en av landets största sparbanker och en betydande finansiell aktör i Norrbotten. En del av vinsten avsätter banken till sånt som är bra för regionen. Vi kallar det för Sparbanken Nord - Framtidsbanken.

Anneli Sjömark

Presskontakt Marknadschef 0911 - 23 13 59