Sebastian Sandsten börjar sin nya roll i början av oktober. "Jag ser fram emot att lära känna medarbetarna", säger han-

Sebastian Sandsten blir ny Regionchef i Sparbanken Nord

Sebastian kommer närmast från Norrmedia AB och rollen som ekonomichef. Han har tidigare varit verkställande direktör för Piteå-Tidningen och har även erfarenhet från revisionsbranschen. ”Jag ser fram emot att lära känna medarbetarna”, säger han

Som Regionchef kommer Sebastian att ansvara för bankens södra marknadsområde med kontoren i Piteå, Öjebyn, Älvsbyn, Arvidsjaur och Arjeplog samt Digitala kontoret.

— Vi är väldigt glada över att få välkomna Sebastian till Sparbanken Nord. Han har den profil och de personliga egenskaper vi har letat efter. Utöver det, en gedigen ledarerfarenhet från olika positioner i näringslivet och ett stort nätverk. Sebastian kommer i hög grad att bidra till att utveckla och föra Sparbanken Nord framåt, säger Anneli Sjömark, vd Sparbanken Nord.

— Jobbmässigt blir bankbranschen en ny erfarenhet för mig, och då finns det nog ingen bättre aktör i branschen att komma till än Sparbanken Nord. Jag känner till banken väl och är väldigt imponerad över deras samhällsengagemang. Jag längtar att få börja och lära känna medarbetarna, säger Sebastian Sandsten.

Sebastian Sandsten tillträder sin nya tjänst under september månad.

Sparbanken Nord har kontorsverksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå, samt en hög digital närvaro med ett eget Digitalt kontor. Med en affärsvolym på drygt 60 miljarder kronor och 200 medarbetare är vi en av landets största sparbanker och en betydande finansiell aktör i den norra regionen. En stor del av vinsten avsätter banken till hållbar utveckling inom olika områden i lokalsamhället.