Invigning av Nordgymmet på Kvarnängen.

Sparbanken Nord inviger nya utegymmet i Boden

I bankens kampanj Mitt Boden fick bodensarna ge förslag på önskeprojekt i sin kommun. Nu invigs det utegym på Kvarnängen som fick allra flest röster, och namnet blir Nordgymmet.

– Det känns viktigt att visa att Boden och våra kunder här är betydelsefulla, trots att vi inte har ett fysiskt kontor här, säger Anna Boström, marknadschef på Sparbanken Nord, som fick äran att inviga det färdiga gymmet under fredagen.

Kvarnängen är ett populärt friluftsområde i centrala Boden som ofta fungerar som centrum för olika evenemang och aktiviteter. Ett utegym på platsen har länge varit på tal, och nu blir det verklighet.

– Det känns bra att vi nu kan erbjuda ett riktigt fint utegym, säger Erland Berg, parkenheten Boden kommun. Det har varit efterlängtat under lång tid bland våra invånare. Många vill ha möjligheten att träna utomhus, och särskilt nu när vi ska vara extra försiktiga.

Projektet Nordgymmet har finansierats via Sparbanken Nords samhällsengagemang, och ska vidare förvaltas av Boden kommun.

För mer information, kontakta:

Anna Boström, Marknadschef Sparbanken Nord
tel. 0911-23 13 59

Erland Berg, Chef Parkenheten Bodens kommun
tel. 0921-624 30

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 50 miljarder kronor och 200 medarbetare är vi en av landets största sparbanker och en betydande finansiell aktör i Norrbotten. En del av vinsten avsätter banken till sånt som är bra för regionen. Vi kallar det för Sparbanken Nord - Framtidsbanken.