Idag firar vi en spelare som nått 6 månaders spelfrihet med hjälp av självhjälpsmöten.

Idag vill vi säga stort grattis 🥳🎉👏 till en spelare som firar 6 månaders spelfrihet och delar med sig av sin resa på följande sätt:

"I höstas tvingades jag att konfrontera sanningen om mitt spelberoende när Kronofogden knackade på dörren och min man öppnade. Det blev plötsligt uppenbart hur jag helt hade förlorat kontrollen över mitt spelande och riskerade inte bara min egen hälsa utan även min familjs välbefinnande.

Min man tog barnen och flyttade till ett nytt boende direkt. Han behövde utrymme för att bearbeta situationen vilket jag förstod. Trots det kände jag mig ensam, värdelös och utan någon som helst riktning.

Men tack vare en kollegas råd om självhjälpsgrupper började jag delta i dessa på Spelfriheten, Spelberoendes Riksförbund och Gamblers Anonymous och fann snabbt en liten gnista av hopp. Det var en enorm lättnad att upptäcka att jag inte var ensam om mina utmaningar och att många lyckats vända mörker till ljus igen.

Nu, sex månader senare, har mycket förändrats. Jag har berättat sanningen för alla i min familj samt mina närmsta vänner, fått en godman som sköter om hanteringen av min ekonomi och påbörjat en behandling.

Jag har även lyckats hitta en ny lägenhet där jag och mina barn kan trivas då jag ej hade råd med att bära den gamla på egen hand.

Dessutom har min man och jag börjat umgås lite granna igen samt att relationerna till mina föräldrar och syskon också går åt rätt håll.

Jag vaknar inte längre upp med ångest varje dag, istället har jag återfunnit livslusten och är faktiskt stolt över den person jag ser i spegeln idag. För sex månader sedan verkade allt hopplöst, men nu ser framtiden betydligt ljusare ut.

Ett stort tack till alla som har hjälpt mig på den här resan. ❤️"