22 företag, 176 studenter och 6 intensiva veckor.

Spelfriheten blir ett av många spännande examensprojekt på Berghs i år.

-Vi har sedan starten jobbat kontinuerligt i vår marknadsföring med att skapa igenkänning på platser där spelare rör sig. Fokus har alltid legat på att så ett frö av hopp, informera om att man inte är ensam och att hjälpen finns tillgänglig dygnet runt. Men det är inte för intet som det kallas för skammens sjukdom. Därför känns det nu när vi på Spelfriheten varit igång i dryga tre år som ett ypperligt tillfälle att släppa in ett hungrigt och kreativt gäng från Berghs, som kan komma in och ge oss nya värdefulla perspektiv berättar marknadschefen Adam Kirstein Reuterswärd.

Utmaningen
-  Spelberoende är Sveriges snabbast växande beroendeuttryck och mörkertalet är skyhögt. Då mycket av sjukdomen kretsar kring skam skapar det ytterligare trösklar för att söka hjälp. Projektgruppen på Berghs utmaning är därför att hitta och leverera en kommunikativ ide för hur Spelfriheten kan sänka skammen, och därav tröskeln, hos det svenska folket.

Presentation av teamet som antagit denna utmaning.

Johan Kornerud Ålder: 30 år Projektroll: Growth Marketer

Berätta kort om ett guilty pleasure du har: Gifflar. Kan äta de till frukost, lunch och middag (men gör det inte).

Vad ser du mest framemot med uppdraget från Spelfriheten? Att få kunna påverka folks liv på riktigt! Känns väldigt inspirerande.

Sarah von Reis Ålder: 31 år  Projektroll: Produktionsledare

Berätta kort om ett guilty pleasure du har: TikTok, jag kan spendera timmar med att scrolla :-)

Vad ser du mest framemot med uppdraget från Spelfriheten? Att lära mig mer och att få göra något som faktiskt kan påverka någons liv på riktigt.

Christopher Agersand Ålder: 32 år Projektroll: Public Relations

Berätta kort om ett guilty pleasure du har: Melodifestivalen. En gång om året släpper jag hårdrocks fasaden och vill bara leva La Dolce Vita!

Vad ser du mest framemot med uppdraget från Spelfriheten? Det kräver att vi lär oss om människor på ett plan vi inte utforskat tidigare. Och när man lär sig om andra lär man sig om sig själv, vilket jag ser framemot.

Hampus Fredman Ålder: 25 år Projektroll: Designer

Berätta kort om ett guilty pleasure du har: Drömmer om att vara en DJ fem gånger per dag.

Vad ser du mest framemot med uppdraget från Spelfriheten? Att lära mig mer om det här viktiga ämnet och med hjälp av kommunikation uppmärksamma det.

Iyoas Assefa Ålder: 36 år Projektroll: Growth Marketer

Berätta kort om ett guilty pleasure du har: jag älskar svenskt godis, speciellt lösgodis. De kan bli ett par kg åt gången! :-p

Vad ser du mest framemot med uppdraget från Spelfriheten? Att få möjligheten att kunna påverka och hjälpa människors liv.

Ville Rundquist Ålder: 25 år Projektroll: Art Director

Berätta kort om ett guilty pleasure du har: Padel

Vad ser du mest framemot med uppdraget från Spelfriheten? Att förhoppningsvis leverera något som kan hjälpa människor.

Ani Zargarian Ålder: 31 Projektroll: Strateg/planner

Berätta kort om ett guilty pleasure du har: Att bada/duscha i riktigt varmt vatten tills jag ser ut som en människa som korsats med ett russin.

Vad ser du mest framemot med uppdraget från Spelfriheten? Att få utmana attityder och normer i samhället som påverkar beteenden och handlingar. Förhoppningsvis göra det så pass bra att det kan leda till att fler söker hjälp och tar det hela vägen.

Sofia Bergström Ålder: 24 år Projektroll: Digital designer & strateg

Berätta kort om ett guilty pleasure du har: Jag lägger alldeles för mycket tid på TikTok!

Vad ser du mest framemot med uppdraget från Spelfriheten? Att få jobba med något som gör gott både för samhället och individen.

Från vänster topp: Iyoas Assefa, Sofia Bergström, Hampus Fredman, Ani Zargarian Vänster botten: Ville Rundquist, Christopher Agersand, Sarah von Reis, Johan Kornerud.

- Det genuina intresset att kunna hjälpa andra känns otroligt bra och något som jag tycker genomsyrar allas presentationer. Det känns som vi fått en sylvass laguppställning och tillsammans med vår samlade erfarenhet
finns det verkligen förutsättningar att göra skillnad, vilket såklart känns väldigt spännande avslutar marknadschefen Adam Kirstein Reuterswärd.