Cream Heroes Strawberry

NYHET – Cream Heroes Strawberry

Den 15 mars kommer en av Spaniens hjältar till Systembolagets beställningssortiment, nämligen Cream Heroes Strawberry - Capitán Fresón.

Cream Heroes liknar ingenting vi sett innan med dess skönt humoristiska design av flaska och superhjältetema. Capitán Fresón, mexikanska brottaren i röd mask går inte enbart in i ringen för att underhålla, han går även in för att vinna. I flaskan hittar man en mjuk och len gräddlikör baserad på tequila från Mexiko, med en söt smak av solmogna jordgubbar. En smak som gjort att Capitán Fresón vunnit World Liqueur Awards för bästa spanska gräddlikör.

Juryns utlåtande:

"There's actually some pulped agave fruit here along with a subtle citrus note. The cream and strawberry plays second fiddle to the spirit. Like the nose, more tequila and subtle strawberry and cream. Good length with spirit character, lingering." - World Liqueur Awards

Capitán Fresón är inte bara vinnare i internationella tävlingar, superhjältetemat speglar även Cream Heroes samarbete med det globala nätverket ”1% for the planet”, där 1% av intäkterna går till utvalda ideella organisationer, som värnar om vår värld. Allt från smarta lösningar för klimatet till hållbar matproduktion. Cream Heroes återinvesterar till en bättre värld vilket är den största vinsten.

Capitán Fresón kan serveras precis som den är, gärna välkyld eller som en ingrediens i drinkar.

Den 15 mars kan man beställa Cream Heroes – Capitán Fresón på Systembolaget.

Hard Strawberry Milkshake

6cl Cream Heroes Strawberry
1 Skopa vaniljglass
5 st Färska jordgubbar
10 cl Mjölk

Rengör jordgubbarna och skär dem i halvor. Häll alla ingredienser i en blender och mixa till önskad konsistens. Servera i ett hurricaneglas och garnera med jordgubbar.

Strawberry Espresso Martini

3cl Cream Heroes Strawberry
3cl Vodka
Dubbel espresso
Is

Häll alla ingredienser i en shaker med is och skaka tills vätskan blir kall. Servera i ett martiniglas.

Alkoholhalt: 17% | Pris: 79:- | Storlek: 200ml | Artikelnummer: 55134

För mer information, vänligen kontakta:
Gabrielle Hjorth
Spivi AB