Cream Heroes Mango

NYHET - Ny superhjälte på Systembolaget!

Cream Heroes är en gräddlikörserie som vunnit många priser för sitt utseende och smak. I våras fick vi lära känna Kapten Jordgubb, en kaxig jordgubbslikör, med mycket humor. Den nionde december kommer en ny superhjälte till Sverige i form av Mariachi ´el Mango´.

Cream Heroes Mariachi ’el Mango’ är en gräddlikör med smak av solmogen mango med en hint av mango och ännu mera mango. Det går inte att missa vad denna gräddlikör är smaksatt med. Man är ingen äkta Mariachi om man inte blandar in en gnutta tequila i sången, en mexikansk spritbas som passar perfekt med den härliga mangosmaken.

Mariachi ’el Mango’ är den andra medlemmen i familjen, beundrad för sin naturliga och tropiska färg. Som en sann hjälte så tacklar han sig fram mellan smaklökarna, vilket gör honom hyllad för sin intensiva och fruktiga smak. Har det varit framgångsrikt? Ja, Mariachi ´el Mango´ är van vid alla high-fives och ryggdunk efter alla priser han vunnit. Bara i år har han vunnit guld i Global Liqueur Masters av The Spirits Business.

Cream Heroes är hjältar på heltid vilket innebär att de bidrar till planeten vi lever på, därav går 1% av försäljningen till ideella organisationer som verkar för en bättre värld.

Cream Heroes Mango kan avnjutas precis som den är, väl kyld, eller som en ingrediens i drinkar och finns på Systembolaget från och med den nionde december.

Mango Citrus Rabbit

• Is
  • 5cl Cream Heroes Mango
  • Apelsin- och morotsjuice
  • Apelsinskiva

Fyll ett festligt glas med is. Häll på 5cl Cream Heroes Mango över isen, toppa upp glaset med apelsin- och morotsjuice och rör om. Garnera med en apelsinskiva.

Mint & Mango

• Is
  • 5cl Cream Heroes Mango
  • 5cl Mangojuice
  • 2cl Citronjuice
  • Mynta

Fyll ett festligt glas med is. Häll på 5cl Cream Heroes Mango, 5cl Mangojuice och 2cl Citronjuice. Rör om ordentligt och garnera med mynta.

Cream Heroes Mango | Art.nr: 59388 | Alkoholhalt: 17% | Pris: 199:- | Storlek: 70cl | Lansering: 09-12-22