Caparol sätter färg på webben med Spot On!

Caparol är en internationell färgexpert som utvecklar och marknadsför unika puts- och måleriprodukter av högsta kvalitet. I deras strävan efter att kunna erbjuda sina kunder en så attraktiv upplevelse som möjligt digitalt, föll valet på e-handelsexperten Spot On Solutions AB.

Varumärket Caparol ägs av DAW koncernen som är Europas tredje största färgföretag med en omsättning på 14 miljarder SEK och verksamhet i över 30 länder. Från början var tanken att Caparol Sverige skulle ingå i en gemensam lösning inom för hela koncernen, men efter att ha gjort en noggrann analys föll valet istället på Spot On Solutions.

Digitalisering har ett självklart fokus när vi utvecklar processer och tjänster internt och externt i företaget. När det gäller utveckling av digitaliseringen i kundservice och distribution letade vi efter en partner som kunde leverera teknik, kompetens och inte minst vilja, att hjälpa oss till en riktigt bra lösning. Valet föll på Spot On, som från första stund vist proaktivitet och tydligt intresse för uppdraget." – Per Törnqvist, DAW Nordic AB

Arbetet som initialt syftar till att ge alla Caparols proffskunder en bättre digital upplevelse är redan påbörjat. Ett flertal projekt ligger framåt, bland annat en integration mellan e-handeln och SAP, skapa guider, bygga språksiter och hitta smidiga och bra flöden som stärker Caparol ytterligare som leverantör till proffsmålare.

Caparol är ett välkänt och starkt varumärke som är digitalt medvetna och redan kommit en bit i sin digitalisering. Det känns smickrande och inspirerande att Caparol valt Spot On för sin fortsatta digitalisering. Med stor ödmjukhet tar vi oss an uppdraget att tillsammans med DAW Nordic hitta verktygen som hjälper och effektiviserar deras marknad.” – Lars-Åke Wahlberg, CEO Spot On

Spot On Solutions AB är experter på e-handelssystem, integrationer, BI, analys, backend och affärsutveckling inom digitala områden. Vi finns idag representerade med ca 30 anställda i Jönköping, Göteborg och Stockholm och hjälper bolag över hela Norden på deras digitaliseringsresa.

• Webbmedia

Spot On - din vän i e-handelsdjungeln. Luta dig mot oss och låt oss guida dig igenom de beslut, processer och funderingar du och ditt bolag har omkring allt som rör er digitala resa. Vi är experter på e-handelslösningar, integrationer mellan olika system, webbutveckling och affärsutveckling. Vi rör oss vant mellan de största plattformarna för just e-handel och arbetar idag med kunder såsom Resia, adidas, Nordicfeel, A-hus, Euromaster, Ballingslöv och många fler.

Vårt erbjudande är att skapa så relevanta lösningar som möjligt samtidigt som vi vill vara din trevligaste och bästa leverantör.

Julia Runfeldt

Presskontakt Sälj & Marknadsansvarig 0761-33 51 58