​Sapir rekommenderar en GURU om dagen

​Sapir rekommenderar en GURU om dagen

Med Sapir vill SPP visa att hållbarhet inte är en kompromiss eller devalvering av vår livsstil, utan en utveckling full av möjligheter. Vi vill i Sapir lyfta människor som vill vara en aktiv del i att skapa ett hållbart samhälle och som inte tvekar en sekund att göra det lilla extra för att skapa något där upplevelsen, smaken och känslan blir så mycket bättre.

Här kommer några favorit-GURUS att njuta av i hängmattan! Och ni vet väl att "sharing is caring" så "spread the word".

Miljökapitalisten Carl Hall vill göra annorlunda
Namne med känd amerikansk basketspelare, annars har de till synes inte mycket gemensamt. Miljökapitalisten Carl Hall är dock både snabbfotad och offensiv. Och han ska tjäna miljarder på att göra rätt.

Entreprenören Sofia Falk vill bereda plats för oliktänkande
Sofia Falk är före detta underrättelseagenten och entreprenören som utmanar storbolagen att i lönsamhetens namn bereda plats för mer oliktänkande. Hon gör det inte för att vara snäll. Hon gör det för att det är väsentligt för bolagens överlevnad.

Nathalie Green tror på alternativ downshifting
Nathalie Green vill se alternativ downshifting och menar att det är okej att vi rör oss lite gråzonen. Små steg i vardagen gör stor skillnad i det långa loppet.

Professor Carl Folke om biosfären, människan och konsten
Carl Folke för samman konst och vetenskap i ett led att vara en katalysator för nyfikenhet, förnyelse och innovation. Han menar att det inte längre handlar om att rädda miljön, utan om vår egen framtid. Då måste vi tänka nytt och förstå vad vi är en del av.

Gunhild Stordalen ger oss perspektiv
Hon vill att vi slutar att lura oss att tro att vi alltid har en livstid på oss. För det vet vi inte om vi har. Tillsammans med sin man Petter Stordalen vill hon göra näringslivet mer hållbart och på så sätt bidra till en positiv förändring i världen nu, inte sen.

Bloggaren Sandra Beijer på Niotillfem satsar på sin dröm
Sandra Beijer är hjärnan bakom orden och bilderna som fångar läsare över hela världen. Efter år som copyrighter tog hon klivet ut i ovissheten för att satsa på drömmen om att skriva en bok.

Prästen Jan Kjellström letar efter meningen med livet
Jan Kjellström reflekterar över vad som ger livet mening och om religionen spelat ut sin roll.

Natalia Brzezinski vill sprida ordet om det svenska sättet att vara
Natalia Brzezinski är journalisten och kommunikationsexperten som vill sprida ordet om den holistiska hållbarheten och det svenska sättet att vara.

Sarah McPhee bryter gärna konventioner
Sarah alltid arbetat utifrån att hon vill vara med och forma ett bättre samhälle. Hon bryter gärna konventioner och drömmer om ett tredje liv.

Ännu flera GURUS

Vad är Sapir? Sapir är ett livsstilsmagasin där reportage om mat, mode, design, resmål och upplevelser blandas med inspirerande porträtt av människor som med passion och vilja till äventyr hittar hållbarare sätt att fortsätta göra det de älskar. Med Sapir vill vi på SPP, tillsammans med design- och kommunikationsbyrån Guringo, visa att hållbarhet inte är en kompromiss eller devalvering av vår livsstil, utan snarare en utveckling full av möjligheter. Samma logik gäller för ditt sparande, där vi är övertygade om att de hållbara alternativen är framtidens vinnare.