Staffan Hansén, vd SPP Pension & Försäkring

SPP bäst i Sverige på kundservice inom försäkring

SPP har bäst kundservice inom försäkringsbranschen. Det visar undersöknings- och actionplattformen Brilliant Futures lista över vilka organisationer som kunderna tycker allra bäst om. Listan är baserad på kvantitativ data från cirka 2,2 miljoner kundomdömen.

Nya siffror från Brilliant Future visar vilka organisationer som tar bäst hand om sina kunder. Kartläggningen är helt och hållet baserad på kvantitativ data - kundernas egna upplevelser - och nu står det klart att SPP är bäst i försäkringsbranschen.

Insamlingen av data har pågått under hela 2021 och visar att de organisationer som levererar ett högt medarbetarengagemang i sin kundservice har fler lojala kunder än de organisationer som levererar ett lågt medarbetarengagemang.

- En inspirerande kultur som präglas av att vara omtänksam och sätta kunden först är receptet bakom framgången. Den energi och förstklassiga service som medarbetarna dagligen bemöter våra kunder med är fenomenal och det är utmärkelsen ett kvitto på. Jag vill rikta ett stort och varmt tacka alla magiska medarbetare och kunder för denna fina utmärkelse, kommenterar Staffan Hansén, vd SPP.

Om listan Om Brilliant Awards - Customer Experience:

• Listar de organisationer som har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
    • Baserad på data från företagens kundundersökningar. Totalt ligger data från cirka 2,2 miljoner kundundersökningar till grund för beslutsunderlaget.
    • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2021 och har samlats in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet.