Bra start för SPP SparaSäkra

Bra start för SPP SparaSäkra

För snart ett år sedan lanserades SPP SparaSäkra. Och sparlösningen har minst sagt haft en flygande start. I juli passerade SparaSäkra 1 miljard i förvaltat kapital.

Flexibiliteten i produkten och strategin att justera innehaven snabbt beroende på marknadsläge har också visat sig framgångsrik.

- Vi har kunnat leverera en bättre avkastning till våra kunder än de bolag vi jämför oss med. Avkastningen för kunder som ligger i Sparafasen uppgår sedan starten till 12,5% efter avgifter, vilket är fantastiskt, säger Helena Jendelid, Chef Investeringserbjudande, SPP.

SparaSäkra är en helt unik i sitt slag och riktar sig till kunder som vill pensionsspara i fonder men som vill ha hjälp med fondval och riskanpassning. Kunderna får ett aktivt sparande utan att de behöver vara aktiva själva. Innehaven sköts av en förvaltare och kan justeras snabbt och enkelt beroende på marknadsläget.

- Vi kombinerar innehaven så som vi är övertygade har bäst potential att generera meravkastning för att bygga och trygga sparkapitalet åt kunderna, avslutar Jendelid.