"Vi är fantastiskt nöjda med fondens utveckling som den senaste tvåårsperioden överavkastat med 9,6 procent mot sitt jämförelseindex", säger Åsa Wallenberg, vd SPP Fonder

​Fem framgångsrika år med SPP Global Topp 100

Med en avkastning på drygt 15 procent per år, sedan start, har SPP Global Topp 100 varit en framgångssaga för spararna. Fonden får dessutom genomgående toppbetyg av Morningstar.

- Vi är fantastiskt nöjda med fondens utveckling som den senaste tvåårsperioden dessutom överavkastat med 9,6 procent mot sitt jämförelseindex*, säger Åsa Wallenberg, vd SPP Fonder.

Fonden är en "Best in Class"-fond som samlar 100 av världens mest framgångsrika och hållbara företag inom alla branscher och sektorer.

- Att alla sektorer är med menar vi är avgörande för att klara skiftet mot en hållbar samhällsutveckling. Alla måste med på resan och ges tid att ställa om. Hur väl bolagen är rustade för att möta och anpassa sig avgör om de vinner eller försvinner ur fonden. Och det är så klart vinnarna vi ska identifiera för att säkerställa god avkastning till våra kunder, avslutar Åsa.

SPP Global Topp 100 får toppbetyg av Morningstar: (5/5) Morningstar stjärnor och (5/5) Hållbarhetsglober.

Fonden finns tillgänglig hos bland annat SPP, Avanza, Nordnet, Fondmarknaden och Pensionsmyndigheten.

Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet. På sppfonder.se hittar du informationsbroschyr och faktablad. Fonden har sedan start, 1 oktober 2012 till 31 augusti 2017 avkastat 99,97 procent efter förvaltningsavgift och utan hänsyn tagen till inflation. Fondens jämförelseindex har under samma period avkastat 93,4 procent.

SPP Global Topp 100 är en global aktiefond. Fonden startades 1 oktober 2012.

*31 augusti 2017