​Filippa Bergin ny Hållbarhetschef för Storebrandkoncernen

​Filippa Bergin ny Hållbarhetschef för Storebrandkoncernen

Efter ett år som Affärsansvarig för hållbarhet i SPP tar nu Filippa Bergin ett samlat grepp om hela Storebrandkoncernens hållbarhetsarbete.  Den nya rollen som Hållberhetschef innebär att Filippa ska stärka Storebrand/SPPs position ytterligare som ledande på hållbart sparande.

-  Det känns som ett naturligt steg givet var vi står idag. Jag ser också att mina tidigare erfarenheter att integrera hållbarhet i affärsstrategier kommer väl till pass för att få mer kraft i hela koncernens hållbarhetsarbete, säger Filippa Bergin, ny Hållbarhetschef för Storebrandkoncernen.

-  Jag kommer att ta med mig delar av mitt kommersialiseringsuppdrag, men ett av mina första uppdrag blir att se hur vi ytterligare kan optimera värdet av hållbarhet.

Filippa har under året som Affärsansvarig för hållbarhet framförallt arbetat med att tydliggöra hur SPPs hållbarhetsarbete skapar värde för kunderna, men också stärkt SPPs position som en ledande aktör på hållbart sparande.

Det har varit ett fantastiskt år och det är väldigt mycket som nu rullar av sig själv. Mycket av det fotarbete som gjorts under året kommer vi se resultatet av inom kort, så håll utkik, säger Filippa.

Heidi Skaaret, Koncerndirektör Storebrand, är nöjd med rekryteringen.

Filippa kommer att axla rollen efter Stina Billinger på ett mycket bra sätt. Det är viktigt för oss att inte tappa styrfart. Filippa kan både hållbarhet och vår affärsverksamhet mycket väl. Hennes främsta styrkor är att hon är strategisk och affärsmässig samtidigt som hon har en enorm genomförandekraft. Hennes gedigna erfarenhet av att integrera hållbarhet i affärsstrategier från bland annat Axel Johnsonkoncernen och Axstores kommer vara till stor nytta för hela koncernen.