Förbättringar i fondutbudet

Förbättringar i fondutbudet

Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig trygga med att fonderna i vårt utbud väljs med omsorg och att de regelbundet följs upp för att möta våra högt ställda krav. Därför gör vi nu ett antal förändringar i vårt fondutbud. Förändringarna är ett led i vår ambition att kontinuerligt se över, förbättra och utveckla utbudet.

De fonder som berörs är:

• BlackRock New Energy ersätts med Parvest Global Environment.
  • Fidelity Global Opportunities ersätts med Delphi Verden.
  • JP Morgan Japan Select Equity ersätts med JP Morgan Japan Focus.

-  Förändringarna är ett sätt att förenkla fondvalen inom ramen för en viss fondkategori.  Med färre och tydligare alternativ inom en kategori gör vi det enklare för våra kunder, säger Helena Jendelid chef för SPP Fondförsäkring.

Fonderna som utgår från utbudet stängs för nyteckning den 14 maj och utgår ur SPPs fondutbud den 8 juni 2012.

Mer information om fonderna