Liza Jonson, vd SPP Fonder vann utmärkelsen Årets vd i kategorin mindre företag.

​Liza Jonson tilldelas priset Årets vd

Årets VD 2016 stora, mellanstora och mindre företag samt Årets Unga VD utsågs igår kväll på Grand Hôtel i Stockholm. I kategorin mindre företag hittar vi ingen mindre än vår egen Liza Jonson, vd SPP Fonder.

Syftet med priset är att lyfta fram och belöna goda exempel bland Sveriges vd:ar och genom det goda exemplets makt påverka till ett gott ledarskap och en positiv utveckling av svenskt näringsliv.

Juryns motivering till att ge just Liza priset är som följer:
Med fokus på samhällsutveckling har Årets VD mindre företag visat att det är möjligt att integrera hållbarhet och bryta ny mark i en traditionell och hårt reglerad bransch. Genom ett tydligt och inkluderande ledarskap har pristagaren skapat förutsättningar för alla medarbetare att bidra till affären och förflytta bolaget framåt med positiv kraft. Årets VD har förmågan att lyfta fram människan och skapa resultat genom den växtkraft som finns inom varje individ.

- Jag är så klart både stolt och rörd över utmärkelsen och särskilt glad att det var vårt fokus på hållbart värdeskapande som var utslagsgivande. Jag är omgiven av ett fantastiskt team som varje dag arbetar stenhårt för att göra vår vision till verklighet, säger Liza.

Kitty Ehn

Presskontakt Pressansvarig, SPP 0768950981

Presskontakt Director of Communications Storebrand Asset Management (including SPP Fonder) +46 70 621 77 92

Välkommen till SPP !

SPP erbjuder rådgivning och ett brett sortiment av spar- och pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner.

På SPP är hållbarhet helt integrerat i kärnverksamheten. Det innebär att vi utöver ekonomiska parametrar väger in även sociala och miljömässiga aspekter i samtliga beslut som fattas inom koncernen – från mindre inköpsfrågor till stora investeringsbeslut.

SPP har drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm. SPP ingår i norska Storebrandkoncernen.