Nathalie Green blir ny chef för SPPs Investeringserbjudande

Den 1 maj tar Nathalie Green över rollen som chef för SPPs Investeringserbjudande. Nathalie kommer närmast från tjänsten som strategiansvarig samt ansvarig för SPPs ISK-satsning.

– Jag är väldigt glad över att Nathalie tackat ja till att leda arbetet med att vidareutveckla SPPs investeringserbjudande. Hon har de senaste åren ansvarat för strategiprocessen inom koncernen och är väl insatt i SPPs ambition att bli bäst på sparande till pension, säger Pino Roscigno, Marknadschef SPP och tillägger;

– Det blir ett fortsatt fokus på hållbarhet och på att utveckla digitala väglednings- och rådgivningstjänster för vårt sparerbjudande. Nathalies långa bakgrund inom strategisk kommunikation kommer också väl till pass i den nya rollen.

Nathalie ser själv fram emot att ta sig an rollen som Chef för SPPs Investeringserbjudande.

– Nu får jag möjlighet att kombinera mitt intresse för både affärsutveckling och kommunikation på ett fokuserat sätt. Att vi ska fortsätta ha ett ledande erbjudande inom hållbart sparade känns oerhört viktigt, särskilt nu när vi ser att allt fler kunder rör sig i den riktningen, avslutar hon.

Nathalie har tidigare arbetat som bland annat byråkonsult på Gyro, Marknadschef  på Arctos M&A och Arctos Fonder, samt PR- och pressansvarig på SPP.