Storebrand/SPP Klaraporten, Vasagatan 10, Stockholm

​Solceller på taket- viktigt steg i rätt riktning

Äntligen har monteringen av solcellspaneler på Klaraportens tak påbörjats. Installationen beräknas vara helt klar innan midsommar. "Ett viktigt steg för att ta oss från klimatneutrala till fossilfria", säger Henrik Svensson, Fastighetsutvecklingschef på Storebrand Fastigheter.

- Det här är vi givetvis oerhört glada för. Solcellerna minskar inte bara vårt fossila fotavtryck utan ger oss samtidigt ett skydd mot framtida energiprisökningar, säger Henrik Svensson, Fastighetsutvecklingschef på Storebrand Fastigheter.

Bygg- och fastighetsbranschen svarar för en betydande del av det globala koldioxidutsläppet och för Storebrand/SPP är det viktigt att bidra till ett Fossilfritt Sverige .

- Solcellerna är ett viktigt steg i hela vårt hållbarhetsarbete. Vår ambition är att så långt det är möjligt bli ett fossilfritt fastighetsbolag. Vi arbetar därför även med att kontinuerligt montera solcellspaneler på taken på alla de fastigheter som vi förvärvat där det är gynnsamma förhållanden, avslutar Henrik.

Under 2016 fick Storebrand/SPP Fastigheter utmärkelsen Green Star i Global Real Estate Sustainability Benchmark, GRESB. Mer om våra fastigheter hittar du på storebrandfastigheter.se