​SPP Fonder - Best Fixed Income House 2019

Varje år uppmärksammar Morningstar de fonder som presterat bäst de senaste fem kalenderåren men med fokus på det senaste året. Dessutom görs en summering av fondbolagens genomsnittliga resultat för att identifiera vilka bolag som presterat bäst i branschen. Vid årets prisutdelning tog SPP Fonders ränteteam hem förstapriset i kategorin "Best Fixed Income House".

- Vi vill att våra räntefonder ska vara lika enkla att förstå som att använda, men det enkla är ofta det svåraste att skapa, så den här utmärkelsen är verkligen ett kvitto på att vi har lyckats med vår strategi, säger Andreas Hälldahl,Chef SPP Fonders ränteteam samt VD Storebrand Kapitalförvaltnings filial Sverige och tillägger;

- Vår ambition är att genom tydliga produkter, stabil och säker förvaltning leverera god avkastning till våra kunder. Vi vet att våra kunder gillar oss särskilt för just det.

Morningstars motivering: ”Bra långsiktig avkastning hos räntefonderna ofta kombinerat med lägre risk än snittet räcker för att ge SPP första plats bland svenska ränteförvaltare, efter sista kvartalet 2018 då många andra straffades mer av sin exponering mot företagsrisker.”

- Jag är oerhört stolt över vårt ränteteam, som metodiskt har byggt upp en strategi som fungerar över tid och i olika marknadsklimat. Det skapar trygghet som våra kunder verkligen uppskattar, säger Åsa Wallenberg, vd SPP Fonder.