Storebrand/SPP tar plats på Euronext Vigeo Index

Storebrand/SPP tar plats på Euronext Vigeo Index

På indexet placerar sig de 120 bästa bolagen i Europa på hållbarhetsanalys. – Det är vår absoluta ambition att vi ska finnas med i toppen när de mest hållbara aktörerna rankas, säger Christine Tørklep Meisingset, chef för hållbarhetsanalys och hållbara investeringar i Storebrandkoncernen.

På Euronext Vigeo Index återfinns de företag som är bäst på att integrera miljö och sociala faktorer samt företagsstyrning i sitt analysarbete (ESG- Environmental, Social, Governance).

- Genom vår hållbarhetsarbete skapar vi ett mervärde för våra kunder. Hållbarhetsanalysen är kärnan i vår verksamhet och ESG en integrerad del. Därför är det väldigt glädjande att vi placerar oss bland de bästa på området genom en placering på Euronext Viego Europe 120, säger Christine Tørklep Meisingset, chef för hållbarhetsanalys och hållbara investeringar i Storebrandkoncernen.

- Det handlar inte längre om att bara mäta framgång och prestationer utan om att också på ett systematiskt sätt kommunicera värdet av hållbarhetsarbetet till aktieägare och kunder. Den här typen av index hjälper oss med det.

Vigeo är en av Europas ledande experter på värdering av företag och organisationer utifrån hur väl de integrerar ESG utmaningar i sina verksamheter.