Vi välkomnar Mia Nyberg, COO/Administrativ chef och Astrid Löfgren, Ekonomichef till teamet på SPP Fonder.

Vi stärker teamet med två nya kollegor

De senaste fem åren har SPP Fonder vuxit kraftigt på den svenska marknaden. Det förvaltade kapitalet uppgår till cirka 310 miljarder SEK och ambitionerna är fortsatt stora. Därför stärker vi nu teamet med ytterligare två kollegor och välkomnar Astrid Löfgren som Ekonomichef och Mia Nyberg som COO/Administrativ chef.

Astrid Löfgren kommer närmast från kapitalförvaltaren IPM där hon hade en likande roll som ekonomichef. Dessförinnan har Astrid haft flera positioner inom finansbranschen på bland annat SEB och Handelsbanken samt från revision på Deloitte.

- SPP Fonder har de senaste åren gått från att vara en uppstickare och utmanare till en bli etablerad aktör i den svenska fondmarknaden. Samtidigt finns det fortfarande ett entreprenöriellt mindset och driv i bolaget vilket tilltalar mig. Jag ser fram emot att vara med på den fortsatta resan med att stärka SPP Fonder som en ledande aktör inom hållbart sparande, säger Astrid.

Mia Nyberg kommer närmast från FCG där hon arbetat med förändringsledning och som strategisk och finansiell rådgivare. Därutöver har hon lång och bred erfarenhet inom finans och har haft ett flertal seniora positioner på bland annat Nordea.

- Efter många år på konsultsidan ser jag fram emot att vara tillbaka i en strategiskt operativ roll igen. Det sker mycket inom fondbranschen så det gäller att hålla sig relevant och att tänka långsiktigt för att på ett smart sätt kunna navigera effektivt. Koncernens tydliga värderingar och stora fokus på hållbarhet är en bra drivkraft för att leda bolaget framåt, tillägger Mia.

- Vi är väldigt glada att kunna välkomna Astrid och Mia, båda med gedigen kompetens och värdefulla erfarenheter som kommer att tillföra vår verksamhet mycket. Vi ser fram emot att tillsammans utveckla vår affär ytterligare, säger Åsa Wallenberg, vd SPP Fonder