Vi välkomnar en ny fondfamilj - SPP Mix

Vi välkomnar en ny fondfamilj - SPP Mix

Att bekymra sig över hur börsen går och att sålla i ett överflöd av finansiell information är några av de saker som många upplever som hinder för att komma igång med ett hållbart sparande. Onödigt tycker vi på SPP och lanserar ytterligare en fondfamilj som gör det enkelt och prisvärt att spara hållbart.

Enkelt - Bestäm din riskaptit, resten sköter vi

Nu kan sparare välja mellan fyra globala aktivt förvaltade fonder, var och en namngiven efter sin aktieandel: 20, 50, 80 och 100. Exakt vad vi fyller fonderna med baseras på rådande marknadsläge och vår marknadssyn.

– Ju längre sparhorisont desto högre risk brukar vara en tumregel, men det beror så klart också på vilken risk du är benägen att ta. Med våra nya Mix-fonder gör vi det lättare att välja ett individanpassat sparande, säger Nathalie Green, chef för SPPs investeringserbjudande.

Prisvärt– Inga "lager på lager-avgifter", som kund vet du vad du betalar för

SPP Mix-fonder placerar i andra fonder. Förvaltningsavgiften är 0,79 procent och du betalar ingen förvaltningsavgift för de fonder som ingår i Mix-fonden.

– Inte heller priset ska behöva skapa onödigt krångel. Därför tillkommer inga andra förvaltningsavgifter än den på 0,79 procent och prislappen är densamma oavsett vilken Mix-fond du väljer, säger Nathalie.

Hållbart - Våra höga hållbarhetskrav gäller för samtliga fonder

Alla Mix-fonder uppfyller våra höga krav på hållbarhet. I vår hållbarhetsmärkning kan du se vilken hållbarhetsnivå den fonden som du väljer har.

– Om du föreställer dig en matvarubutik där allt är ekologiskt, skulle Mix-fonderna kunna jämföras med de färdigrätter som ofta ligger i matvarubutikernas entré, redo att ätas direkt. Vi ser till att det som serveras byts ut och fräschas upp. Du behöver bara veta hur hungrig du är och göra ett hållbart val. Väldigt enkelt, avslutar Nathalie.

Fonderna går att välja i såväl fondförsäkring, som i ISK och kapitalförsäkring.Här kan du läsa mer om SPPs Mix-fonder.

Historisk avkastning är inte någon garanti för framtida avkastning. De pengar som du placerar i fonder/värdepapper kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet. I vår fondlista på spp.se hittar du mer information.