​Avgiftssänkning på SPP Emerging Markets SRI och SPP Tillväxtmarknad Plus

SPP Fonders ambition är att leverera marknadens bästa och mest prisvärda produkter för sparande. Avgiftsjusteringen är ett led i denna strategi.

- Vi gör kontinuerligt genomlysning av avgiftsstrukturen i våra fonder och trimmar vårt erbjudande. I denna omgångs översyn såg vi utrymme att sänka förvaltningsavgiften på två fonder, säger Åsa Wallenberg, vd SPP Fonder.

Tillväxtmarknad Plus sänks från 0,75% till 0,50% och SPP Emerging Markets SRI från 0,75% till 0,40%.

- Fler och fler sparare får upp ögonen för hur avgörande avgifterna är för det totala sparandet. Kunder som vill spara medvetet och hållbart ska inte hindras av onödigt höga avgifter. Vi ska fortsätta vara ledande på hållbart sparande med konkurrenskraftig och attraktiv prissättning. Det är vår absoluta ambition, avslutar Åsa.

Avgiftssänkningen gäller från den 1 oktober 2017

SPP Emerging Markets SRI har per den 20 september 2017 ett förvaltat kapital på 9 661 MSEK och SPP Tillväxtmarknad Plus ett förvaltat kapital på 5 580 MSEK.

SPP erbjuder rådgivning och ett brett sortiment av spar- och pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPPs hemsida www.spp.se