De hållbara företagen är framtidens vinnare

De hållbara företagen är framtidens vinnare

SPP diskuterar avkastningens pris på spara- och placeramässan i Älvsjö i helgen. I en paneldebatt med bland andra Claes Hemberg, sparekonom, Avanza och Carina Silberg, CSR-konsult, Hallvarsson & Halvarsson diskuteras också om det finns någon motsättning mellan hög avkastning och ansvarsfullt företagande.

Stina Billinger, samhällsansvarsstrateg, SPP, tar avstamp i den aktuella miljö- och etikdebatten och diskuterar företagens ansvar för samhället runtomkring oss. Hur kan pensionsbesparingarna bidra till att skapa en hållbar utveckling? Vilket ansvar har investerarna gentemot sina kunder och vad förväntar sig spararna? Vill kunderna ha hög avkastning till vilket pris som helst och vad lönar sig egentligen i längden?

Välkommen att lyssna på SPPs reflektioner och tankar om ansvarsfulla investeringar och hur du kan kombinera hög avkastning med gott samvete. Och varför de hållbara företagen är framtidens vinnare.

Paneldebatt - Finns en motsättning mellan hög avkastning och ansvarsfullt företagande?

Datum:
Lördag 9 oktober 2010
Tid: 12:00-12:50
Lokal: Placera scenen

Stina Billinger inleder med en trendspaning om varför framtidens avkastning kommer att komma från de hållbara företagen.

Därefter leder hon en debatt på samma tema där paneldeltagarna får ge sin syn på kapitalförvaltarnas bidrag till en hållbar utveckling och om det finns en motsättning mellan att ta ansvar och att generera hög avkastning.

I panelen:

Trendspaning - Avkastning till vilket pris som helst?

Datum: Fredag 8 oktober 2010
Tid: 17:30-17:50
Lokal: Spara scenen, Älvsjömässan

Datum: Söndag 10 oktober 2010
Tid: 12:00-12:20
Lokal: Spara scenen, Älvsjömässan

Stina Billinger, Samhällsansvarsstrateg på SPP, berättar om varför det är de ansvarsfulla företagen som är framtidens vinnare och hur SPP gör för att kombinera avkastning med miljö- och socialt ansvar.

Stina Billinger finns tillgänglig för intervju eller samtal under Spara- och placeramässan.

Tel Mobil: +46 (0)70 - 467 74 82
Följ Stina Billinger på Twitter

Så får du dubbel avkastning (artikel MSN)

Webb TV 60 procent vill spara ansvarsfullt

Varmt välkommen också att träffa våra rådgivare i vår monter på mässan. Mer om SPP och hur du hittar oss på Spara- och Placeramässan

SPP är en del av norska Storebrandkoncernen. Tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. Storebrandkoncernen utmärker sig bland annat genom sitt fokus på samhällsansvar och är bland de ledande i Europa inom ansvarsfulla investeringar. SPP har idag drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.