GoodCause och SPP samarbetar för ökad välgörenhetsutdelning

GoodCause och SPP samarbetar för ökad välgörenhetsutdelning

Stiftelsen GoodCause inleder ett långsiktigt samarbete med SPP Fonder avseende förvaltning och administration av fonden GodFond Sverige & Världen. Synergierna bidrar till att markant öka GodFonds välgörenhetsutdelning.

Samarbetet innebär att GoodCause ger SPP Fonder ett helhetsansvar för förvaltning och administration av GodFond. Ett samarbete som i sin tur väntas halvera kostnaderna för stiftelsen och istället mer än dubbla välgörenhetsgenereringen.

- Att en finansiell jätte som SPP använder sin kärnaffär för att bidra till en bättre värld tycker vi är oerhört positivt, säger Stefan Krook ordförande i Stiftelsen GoodCause samt GodFond och tillägger att;

- Om alla företag utgick från sin unika kompetens och använde den både för att göra gott och göra affärer, skulle världen snabbt röra sig i en mycket positiv riktning.

GodFond Sverige & Världen, med nära 800 mkr i fondförvaltning har sedan starten 2009 haft en stark utveckling med en uppgång på över 70 procent samtidigt som miljonbelopp genererats till välgörenhet.

- På SPP är hållbarhet helt integrerat i vår kärnaffär och vi tittar hela tiden på hur vi kan vidga vår verksamhet för att fortsätta att ha ledartröjan i den hållbara utvecklingen. Att GoodCause valt SPP som partner för att förvalta den framgångsrika fond de skapat och därmed kunna bidra till kraftigt ökad välgörenhetsgenerering, känns därför oerhört inspirerande och nästan självklart, säger Sarah McPhee vd SPP.

www.godfond.se

www.spp.se

Välkommen att kontakta oss för ytterligare information:
Stefan Krook, Ordförande GoodCause & GodFond, stefan.krook@goodcause.se 070-111 12 13
Sara Skärvad, PR- och presschef SPP, sara.skarvad@spp.se 070-621 77 92

SPP erbjuder rådgivning och ett brett sortiment av spar- och pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPPs hemsida www.spp.se