Håll koll på pensionen med SPPs iPhone-applikation

Håll koll på pensionen med SPPs iPhone-applikation

Nu blir det blir det enklare att hålla koll på pensionen. Och framförallt blir pensionen mer tillgänglig.

Med SPPs iPhone-applikation kan du räkna på hur stor din pension kan bli, få tips om hur du kan försäkra dig om en tryggare framtid och få hjälp med allt från tjänstepension till privat pensionssparande. Var du än befinner dig.

- Allt fler efterfrågar mobila tjänster och det gäller även pensionssparare. Vi måste göra det enkelt för kunderna och vara där de är, säger Niklas Bodell, Informationschef SPP.

Iphone användarna ökar stadigt men är fortfarande störst bland män i åldersgruppen 20-39 år. I takt med att antalet användare ökar och blir profilen bredare med både yngre och äldre och fler kvinnliga användare.

- Att ha en egen iPhone-applikation är helt självklart. Vi kommer kontinuerligt att utveckla och förbättra innehållet och funktionaliteten. Detta är bara en början.

iPhoneapplikationen har tagits fram i samarbete med Strip Digital.

- Det har varit oerhört spännande och intressant att vara med och utveckla pensionsappen för SPP. Vi ser fram emot att utveckla den vidare, förhoppningsvis även en version för Ipad, säger Mika Lepistö, projektledare på Strip Digital

Andra exempel på vad du kan göra med SPPs Iphone-applikation

• Aktuellt – aktuellt från pensionsmarknaden och om SPP.
  • Pension – i Pensionsupplysningen lär du dig mer om hur pensionen fungerar och vad du behöver tänka på för att få en bra pension. Du kan också räkna på hur din framtida pension kan se ut.
  • I ordlistan förklaras olika termer och begrepp.
  • Fonder – här kan du läsa mer om vårt fondutbud och jämföra våra fonders utveckling.
  • Om SPP – fakta om oss och vårt samhällsansvar.
  • Kontakta SPP – kontakta oss redan idag om du har frågor eller vill komma igång med ditt sparande.
  • Dela – Spela – dela med dig av appen till dina vänner eller spela ”40 år på 60 sekunder”, vårt mobilspel för unga pensionssparare.

Ladda ner iPhoneapplikationen:

www.spp.se/iphone

För ytterligare information:
Niklas Bodell, informationschef, tel: 070-521 11 99

SPP är en del av norska Storebrandkoncernen. Tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. Storebrandkoncernen utmärker sig bland annat genom sitt fokus på samhällsansvar och är bland de ledande i Europa inom ansvarsfulla investeringar. SPP har idag drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.