​Johanna Lundgren Gestlöf ny hållbarhetschef på SPP

​Johanna Lundgren Gestlöf ny hållbarhetschef på SPP

Nu kliver Johanna Lundgren Gestlöf på rollen som hållbarhetschef på SPP. Johanna har tidigare jobbat som seniorkonsult på Qvartz och har en lång bakgrund inom både politik och disruptiv affärs- och strategiutveckling.

– Vi är fantastiskt glada och stolta över att Johanna valt att axla denna roll. Hållbarhet är en del av Storebrand/SPPs DNA och något hela koncernen brinner för. Johanna har precis det driv och mod som behövs för att bära vidare vårt arv och ta SPPs hållbarhetsarbete till nästa nivå, säger Marcus Bruns, nordisk hållbarhetschef på Storebrand.

Johannas erfarenhet av en rad olika branscher har lagt grunden för en bred strategisk utblick, men också en vana av att utmana det bekväma.

– Det känns otroligt spännande att börja som hållbarhetschef på SPP. Jag har sedan länge imponerats av SPPs hållbarhetsarbete och ser verkligen fram emot att få jobba långsiktigt med denna avgörande fråga, säger Johanna och fortsätter:

– Framför allt ser jag fram emot att driva på utvecklingen och ha en aktiv roll i den hållbara omställningen av finansbranschen.

Enligt Staffan Hansén, vd på SPP, är pensionsbranschen en viktig spelare för att nå Sveriges hållbarhetsmål.

– Svenska företag investerar 500 miljoner kronor i sina anställdas pensioner – varje dag. Det kapitalet har en enorm påverkanskraft, som vi tillsammans med Johanna ska fortsätta lyfta.

SPP erbjuder rådgivning och ett brett sortiment av spar- och pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPPs hemsida www.spp.se