Patrick Bergander, ny styrelseledamot SPP Pension & Försäkring

Patrick Bergander ny styrelseledamot i SPP Pension & Försäkring AB

Patrick Bergander, med bakgrund bland annat som koncernchef för Codan Trygg-Hansa, har valts till ny styrelseledamot i SPP Pension & Försäkring AB. Styrelsens ordförande Odd Arild Grefstad, som även är koncernchef för SPPs norska ägare Storebrand, kommenterar utnämningen:

- Det är med stor glädje jag välkomnar Patrick till SPPs styrelse. SPP har gjort en fantastisk förflyttning under de senaste åren, med stark resultattillväxt och snabb digitaliseringstakt. Affären har framgångsrikt flyttats över på en modern och skalbar tech-plattform, som möjliggjort utveckling av nya innovativa och kundvänliga digitala tjänster. SPPs ambition är att växla upp tillväxten ytterligare både organiskt och strukturellt, och Patrick Bergander för i det sammanhanget med sig värdefull erfarenhet, nya perspektiv och kompletterande kunskap till styrelsen.

Patrick Bergander kommenterar styrelseuppdraget:

- SPP är på en mycket spännande resa, och står starkt rustat för framtiden utifrån sin ledande position inom hållbarhet, sin moderna och robusta tech-plattform och sitt starka kundfokus. Jag upplever att SPP är väl positionerat för att växla upp tillväxten ytterligare, och jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet till SPPs fortsatta utveckling och tillväxt.

Välkommen till Storebrand Sverige

På Storebrand/SPP är hållbarhet helt integrerat i kärnverksamheten. Det innebär att vi utöver ekonomiska parametrar väger in även sociala och miljömässiga aspekter i samtliga beslut som fattas inom koncernen – från mindre inköpsfrågor till stora investeringsbeslut.