SPP hyr ut till Konsumentverket i Karlstad CCC

SPP hyr ut till Konsumentverket i Karlstad CCC

SPP förvärvade i slutet av 2008 fastigheten Karlstad Hyttan 12, en kongress- och konferensanläggning, mera känd som Karlstad CCC. Byggnaden är i dagsläget under uppförande och beräknas klar till årsskiftet.

Karlstad CCC omfattar drygt 18 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta. Visit Karlstad AB, som ägs av Karlstad kommun samt det lokala näringslivet, hyr cirka 12 500 kvadratmeter. Resterande del av byggnaden är kontor och det är i en del av dessa ytor som Konsumentverket flyttar in. Konsumentverket hyr cirka 3 000 kvadratmeter på ett avtal som sträcker sig över 6 år.

- Det är mycket glädjande att Konsumentverket har valt att flytta till Karlstad CCC. Byggnaden kommer att bli ett landmärke i Karlstad och förhoppningen är få hyresgäster av offentlig karaktär att lokalisera sig där, säger Tomas Svensson, VD på Storebrand Fastigheter.

Anläggningen är i dagsläget är under uppförande och kommer att färdigställas runt årsskiftet. Den totala investeringen för SPP uppgår till cirka 450 mkr. Karlstad CCC kommer att bli en av Sveriges största kongressanläggningar med en kapacitet om 1 600 sittande i den stora kongress- och konsertsalen.

- Visit Karlstad har varit framgångsrika i sina försäljningsinsatser. Trots att det fortfarande är ett halvår kvar till invigningen så har både Moderaterna och Miljöpartiet valt att lägga sina kongresser där 2011, säger Tomas Svensson.

För ytterligare information kontakta:
Tomas Svensson, VD Storebrand Fastigheter. Telefon 070-558 52 25.

SPP är en del av norska Storebrandkoncernen. Tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. Storebrandkoncernen utmärker sig bland annat genom sitt fokus på samhällsansvar och är bland de ledande i Europa inom ansvarsfulla investeringar. SPP har idag drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.