Staffan Hansén, vd SPP Pension & Försäkring

SPP inleder samarbete med Your Companys planeringstjänst för företag

SPP har inlett ett samarbete med Your Company och kommer använda dess molnbaserade tjänst, Ägaranalys, vilken hjälper företagare att förstå hur inkomst, sparande och försäkring hänger ihop.

Tjänsten ska hjälpa SPPs rådgivare att förklara sparande och försäkring genom visuella simuleringar och därmed göra komplexa samband mer begripliga för företagare.

Ägaranalys, som ska användas i utbildningssyfte, förstärker ytterligare erbjudandet som SPP lanserar under våren till ägarledda företag.

- Vi är mycket glada över att, i samarbete med Your Company, kunna erbjuda våra kunder tjänsten Ägaranalys – som hjälper det mindre företaget att förstå hur inkomst, sparande och försäkring hänger ihop. Tillsammans gör vi det komplexa enklare för företagaren, säger Staffan Hansén, vd för SPP i en kommentar

- Syftet med Ägaranalys är att hjälpa rådgivare att öka kvaliteten i sin rådgivning samt att göra företagarens vardag lättare, effektivare och ekonomiskt tryggare. Vi är mycket nöjda med att SPP, som är en tungviktare inom pensions- och försäkringsbranschen väljer oss som leverantör. Det är ett kvitto på att vår tjänst håller hög kvalitet, säger Per Hässler, grundare och vd för Your Company AB.

Tjänsten fungerar som ett hjälpmedel för företagaren att simulera olika strategier avseende bland annat vinstuttag, sparande och försäkringsskydd, samt pedagogiskt visa de konsekvenser dessa strategier medför. Med Ägaranalys förstår företagaren bättre de råd hon eller han får och således också värdet av den rådgivningen.