Svenskt Fondexpertindex (SFEI): ÅTTONDE RAPPORTEN OFFENTLIG 27 NOVEMBER

Svenskt Fondexpertindex (SFEI): ÅTTONDE RAPPORTEN OFFENTLIG 27 NOVEMBER

Den 27 november publicerar Storebrand/SPP den åttonde utgåvan av Svenskt Fondexpertindex. SFEI utvärderar varje år vad svenska fondexperter, som har aktivt mandat att utvärdera och välja fonder, tror om marknadsutvecklingen samt olika trender inom fondbranschen. Fondexperterna kontrollerar omkring 465 miljarder kronor.

– SFEI ger en unik inblick i fondbranschens utveckling ur ett förvaltarperspektiv, som är värdefull för såväl leverantörer av sparprodukter som investerare. Det här är åttonde gången som vi har låtit göra denna undersökning, och rapporten inkluderar även ett temakapitel om volatiliteten på de finansiella marknaderna. Detta är ett aktuellt ämne med tanke på det ökande utbudet av olika fonder som är utformade för att sänka investerarnas volatilitet, säger Peter Beckman, vice vd SPP Fonder.

Den åttonde utgåvan av rapporten blir offentlig den 27 november 2013. Den som önskar ett digitalt exemplar per e-post redan på kvällen den 26/11 ombeds att skicka en förfrågan till Ingmar Rentzhog på Laika Consulting, ingmar.rentzhog@laika.se. På www.sfei.se går det att beställa rapporten i sin helhet när den har publicerats. Det går även utmärkt att kontakta någon utav nedanstående personer vid frågor om rapporten.

Kontaktperson SPP Fonder: Peter Beckman, 08-614 24 52, peter.beckman@sppfonder.se Kontaktperson SPP: Sara Skärvad, 070-621 77 92, sara.skarvad@spp.se
Kontaktperson Laika Consulting: Ingmar Rentzhog, 08-440 82 42, ingmar.rentzhog@laika.se

SPP erbjuder rådgivning och ett brett sortiment av spar- och pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPPs hemsida www.spp.se