Vi älskar våra kuvertlakan - nu även i mjukaste bambu!

Vi älskar våra kuvertlakan - nu även i mjukaste bambu!

Sovkomfort är en av de viktigaste faktorerna för en god natts sömn, och valet av sängkläder spelar en faktiskt avgörande roll i detta. En detalj som kanske inte får den uppmärksamhet det förtjänar är kuvertlakan. Många förväxlar dem med dra-på-lakan, men låt oss klargöra - kuvertlakan är något helt speciellt. Det vet alla som provat.

Ett kuvertlakan är precis som andra formsydda lakan skräddarsytt för att passa din madrass. Det har insydda hörn som träs runt bäddmadrassen. Men här kommer det viktiga - kuvertlakan har ingen stretch i kanterna. Detta innebär att de är avsedda att sitta otroligt tight runt själva bäddmadrassen. De kan vara något kniviga att få på plats men när du väl fått på dem, sitter de där de ska hela natten. Vi lovar! Visst, det kan vara lite knepigare att bädda med kuvertlakan jämfört med dra-på-lakan, men resultatet är väl värt ansträngningen.

Tack vare den bristande elasticiteten i kanterna behåller kuvertlakanet sin perfekta passform hela natten. Du behöver inte oroa dig för obekväma veck eller ett lakan som krullar sig under natten även om du snurrar mycket. Om du drömmer om den där perfekt bäddade hotellsängen, är det kuvertlakan du ska satsa på. På hotell brukar sängkläderna vara strama och släta, och det är precis den känsla du kan återskapa med kuvertlakan.

När du väljer ditt lakan, är det viktigt att göra det med omsorg. Vi har de där krispiga sköna lakanen i lyxig bomullspercale. Percale är en särskild vävteknik där trådarna vävs tätt, vilket resulterar i ett slätt och hållbart tyg. Våra percale-lakan har en trådtäthet på 214 tc, vilket ger en lyxig känsla. Percale-lakan upplevs som svala och krispiga mot huden, vilket är perfekt för de som tenderar att bli varma under natten.

Samtliga bomullsprodukter hos oss är enligt BCI - Better Cotton Initiativ som är en ideell organisation som arbetar för att göra den globala bomullsproduktion bättre för både miljö och de människor som arbetar med den.

En nyhet hos oss är kuvertlakan tillverkade i bambuviskosmix. Dessa lakan är supermjuka, andas och hjälper till att reglera fukt. De har en exklusiv lyster och en silkeslen känsla. Att bädda med dessa satinvävda lakan är som att krypa ner i en oas av komfort.

Oavsett vilken storlek din madrass har, har vi kuvertlakan som passar. Från enkelsängar till king-size-sängar, vi har dem alla.

SOV SKÖNT GARANTI

Vi älskar våra påslakanset och lakan och är säkra på att du också kommer att göra det. Därför har vi en sov skönt garanti som låter dig handla hem och provsova för att sedan skicka tillbaka dem (inom 30 dagar från köp) om du inte är nöjd. Se allt som ingår i vår garanti.

Så nästa gång du letar efter det perfekta sängkläderna för en god natts sömn, överväg kuvertlakan. De ger dig den perfekta passformen och komforten för en drömsk vila. Skäm bort dig själv och investera i kvalitetslakan – du förtjänar det!