Vilken är din semesterstrategi?

Om du inte redan har gått på semester så har du kanske inte så lång tid kvar innan det är dags? Semester… något de flesta av oss har längtat efter, sett fram emot och har byggt upp skyhöga förväntningar inför. Det är nu man ska återhämta sig, ladda batterierna, koppla av, skratta, njuta, hinna göra allt det där man skjutit upp och träffa alla man inte tagit sig tid att träffa.

Men en lyckad semester kräver en strategi!

Oavsett om du planerar att njuta av att göra absolut ingenting på semestern, planerar att resa till nya outforskade resmål eller har en To-Do-lista som är fullspäckad med aktiviteter behöver du ge dig själv de bästa förutsättningarna för att få just den semester du längtar efter och vill ha!

VAD är en perfekt semester för just dig? HUR ser du till att den blir så bra som du önskar? Vad är viktigt för dig? Vad vill du göra? Vem/Vilka vill du umgås med? Vilken känsla vill du ha och vad vill du ha upplevt när du kommer fram till semesterns sista dag?

En viktig del i semesterstrategin, om man ska fira semester i Sverige, är att jobba på sitt förhållningssätt till vårt svenska sommarväder. Efter en Midsommar som i merparten av landet bjöd på regn och höll igen med solstrålar, fick vi alla en bra möjlighet att börja öva på vårt förhållningssätt till väder. I vår semesterstrategi behöver vi lägga in parametern att inte vara beroende av sol och värme för att få en lyckad semester. Se det som en bonus om vi får chans att njuta av sol, värme  och bad.

Kom ihåg att det är ingen idé att lägga energi på det som du ändå inte kan påverka – gör det bästa med de förutsättningar som finns!

Springlife önskar dig en riktigt trevlig sommar och hoppas att du får precis den semester du vill ha!

P.S. Kontakta Springlife om du vill få hjälp med att lyckas med din organisationsstrategi – Vi ger dig som ledare, verktyg att säkerställa att samtliga i organisationen vet VAD som ska göras och tillsammans med dina medarbetare formulerar ni HUR ni ska göra det. D.S.

• Försäljning

• semesterstrategi
  • organisationsstrategi
  • springlife

Om Springlife

Springlife AB was founded in 1998.  After decades of scientific research and real-world applications, the Company has developed and fine-tuned a unique and scientifically proven software that helps companies successfully execute their strategies and achieve real sustainable results and behavioural change.

Based on more than 20 years of research and an extensive reference database (>800.000 individuals). Springlife is one of a kind when it comes to analysing present situations, future prediction and linking them to financial results.

The Company is solving one of the biggest problems companies face today; unsuccessful strategy execution.

Springlife´s revolutionary strategy execution software is called Springlife Online (“SOL”).

With SOL, Springlife helps companies achieve real sustainable financial results

and behavioural change by accelerating their strategic execution. To complement its product, the company also provides consultancy services.

With SOL, the client is able to be successful in his strategy execution. By identifying and breaking down the top KPI’s (Key Performance Indicators) into lead measures and seeing how they can be executed, the client is able to securely execute his strategy in a much faster way!

SOL is created to be used by the whole organization. By making all of the organization aware of the company strategy, clear lead measures, where they are going and why and how to do it, SOL keeps the team highly motivated and accountable for the execution of strategy.

Springlife Online is Springlife‘s strategy execution software. It can scientifically measure a groups behaviour, its behavioural change and its performance. It also identifies the most effective means to reach the target goals within an organisation.

Springlifes vision: ”Att skapa framgångsrika beteenden och ökat ekonomiskt värde i alla organisationer.”

Jenny Glahns

Presskontakt Executive Coach and Consultant 070-222 38 07